Nieuws

De handen uit de mouwen: Yasper Kuiper

Yasper Kuiper is vandaag aan de slag gegaan bij Schaub & Partners. Hij gaat zich bezighouden met marketing en communicatie. In de periode van februari 2017 t/m juli 2017 zal hij zijn afstudeeronderzoek houden bij Schaub. Hij kreeg de mogelijkheid om eerder te beginnen en daar heeft hij dankbaar gebruik van gemaakt. Het afstudeeronderzoek doet hij om de opleiding commerciële economie aan de Hogeschool Rotterdam met goed gevolg af te ronden.

Yasper beseft heel goed dat het hard aanpoten gaat worden de komende periode, maar daar deinst hij niet voor terug. Hij zegt hierover het volgende: ”de zakelijke vastgoedmarkt is een nieuwe uitdaging voor mij. Hiervoor heb ik te maken gehad met marketing en sales in de maatkleding branche. Deze nieuwe branche dwingt mij om nieuwe kanalen te benutten en tegelijkertijd mijn ervaringen uit andere branches in te zetten in de markt voor bedrijfsmatig vastgoed, ik heb er zin in”.

“Ik heb er zin in”

Hoe gaat je onderzoek eruitzien? “Ik zie veel (branchevreemde) ontwikkelingen waar Schaub & Partners zijn voordeel mee zou kunnen doen. Daarnaast zie ik enkele punten waarop Schaub marketingwise zou kunnen verbeteren.

De hoofdvraag van het onderzoek zal er dan ook op gericht zijn om de marketinginspanningen van Schaub te verbeteren onder andere door gebruik te maken van de huidige platformen en het implementeren van branchvreemde ontwikkelingen.

In welke (branchevreemde) ontwikkelingen zie jij kansen dan? “Ik ben net nieuw in deze branche dus zullen er ontwikkelingen zijn die enigszins voor de hand liggend zijn, denk daarbij onder andere aan een goede online strategie. Het is interessanter om te kijken naar branchevreemde ontwikkelingen zoals Virtual Reality, (drone)videos of het gebruik van beacons. Virtual Reality en het frequent gebruik maken van videos biedt natuurlijk een uitstekende mogelijkheid om partijen op een creatieve wijze te interesseren. Een andere ontwikkeling zoals de beacon, die goed werkt in de retailbranche, is leuk om huurpanden onder de aandacht te brengen. Zodra je langs een huurpand met een beacon loopt, krijg je een pushnotificatie met een communicatie-uiting”.

“Het is interessant om te kijken naar branchevreemde ontwikkelingen zoals Virtual Reality”

“Als laatste wil ik zeggen dat marketing en communicatie in welke branche dan ook vooral leuk, vernieuwend en aantrekkelijk moet zijn. Dit ga ik dan ook bewerkstelligen bij Schaub & Partners”.